Падача скаргі

Суб’екты персанальных даных, якія мяркуюць, што іх правы, свабоды і законныя інтарэсы парушаны пры апрацоўцы персанальных даных, маюць права накіраваць у Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных скаргу па пытаннях апрацоўкі персанальных даных.

Разгляд такіх скаргаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2021 г. № 422 ”О мерах по совершенствованию защиты персональных данных“. .

Важна!
Адпаведныя правы належаць суб’екту персанальных даных незалежна ад прававой падставы апрацоўкі персанальных даных (на падставе згоды або без яе атрымання).

Скарга можа быць накіравана на дзеянні (бяздзеянне), якія непасрэдна закранаюць правы, свабоды і законныя інтарэсы суб’екта персанальных даных, які падае скаргу, на працягу трох месяцаў з дня, калі аб іх стала вядома асобе, якая накіравала скаргу.

Скаргі могуць быць пададзены ў пісьмовай форме ці ў выглядзе электроннага дакумента.

СПОСАБЫ ПАДАЧЫ СКАРГІ

Пісьмовыя скаргі падаюцца нарачным (кур’ерам) або накіроўваюцца па пошце на адрас: вул. К. Цэткін, 24-3, 220004, г. Мінск.

Скаргі ў выглядзе электроннага дакумента накіроўваюцца на адрас электроннай пошты: zvarot@cpd.by

ПАТРАБАВАННІ, ЯКІЯ ПРАД'ЯЎЛЯЮЦЦА ДА СКАРГАЎ

Скаргі выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

У скарзе неабходна ўказаць:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) суб’екта персанальных даных, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці скаргі з указаннем дзеянняў (бяздзеяння), якімі парушаюцца правы, свабоды і законныя інтарэсы суб’екта персанальных дадзеных;
  • інфармацыю аб прынятых мерах па аднаўленні парушаных правоў, свабод і законных інтарэсаў суб’екта персанальных даных (у тым ліку зварот да аператара (упаўнаважанай асобы), у суд, органы пракуратуры або іншыя дзяржаўныя органы) або аб адсутнасці такіх мер;

У скарзе неабходна ўказаць асабісты подпіс суб’екта персанальных даных у выпадку накіравання скаргі ў пісьмовай форме.

Да скаргі прыкладаюцца дакументы і іншыя матэрыялы (у тым ліку фатаграфіі, графічныя выявы экрана (скрыншоты), якія пацвярджаюць парушэнне правоў, свабод і законных інтарэсаў суб’екта персанальных даных, які падае такую скаргу (пры іх наяўнасці).

Скарга ў выглядзе электроннага дакумента павінна быць засведчана электронным лічбавым подпісам, выпрацаваным з выкарыстаннем асабістага ключа, сертыфікат адкрытага ключа якога выдадзены ў Дзяржаўнай сістэме кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

ТЭРМІН І ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ СКАРГІ

Скаргі разглядаюцца не пазней за адзін месяц з дня, які ідзе за днём іх рэгістрацыі ў Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных.

Калі скарга патрабуе дадатковага вывучэння і праверкі, названы тэрмін можа быць прадоўжаны Нацыянальным цэнтрам абароны персанальных даных не больш як на адзін месяц з апавяшчэннем аб гэтым суб’екта персанальных даных, які падаў такую скаргу.

Скарга пакідаецца без разгляду па сутнасці, калі:

  • не адпавядае патрабаванням, якія прад’яўляюцца да яе зместу і спосабу падачы;
  • разгледжана, разглядаецца або падлягае разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, або калі ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такой скаргі.

Рашэнне аб пакіданні скаргі без разгляду па сутнасці прымаецца на працягу 10 працоўных дзён з дня, наступнага за днём яе рэгістрацыі, з апавяшчэннем аб гэтым суб’екта персанальных дадзеных, які падаў такую скаргу, і ўказаннем прычын прынятага рашэння.

Калі звесткі, што змяшчаюцца ў скарзе, аб парушэннях пры апрацоўцы персанальных даных пацвярджаюцца, Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных прымае неабходныя меры па абароне парушаных правоў, свабод і законных інтарэсаў суб’екта персанальных даных, які падаў скаргу, і паведамляе яго аб гэтым.

Калі змешчаныя ў скарзе звесткі аб парушэннях пры апрацоўцы персанальных даных не пацвярджаюцца, Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных пакідае такую ​​скаргу без задавальнення і інфармуе аб гэтым суб’екта персанальных даных, які падаў скаргу, з растлумачэннем парадку абскарджання такога рашэння.

Прынятыя па выніках разгляду скаргаў рашэнні Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных могуць быць абскарджаны ў судовым парадку.

У выпадку паступлення паўторных скаргаў, якія не змяшчаюць новых абставін, якія маюць значэнне для іх разгляду па сутнасці, па такіх скаргах з адпаведным суб’ектам персанальных даных спыняецца перапіска з апавяшчэннем яго аб гэтым. Пры паступленні паўторных скарг па пытаннях, па якіх з суб’ектам персанальных дадзеных спынена перапіска, такія скаргі разгляду не падлягаюць (без апавяшчэння суб’екта персанальных дадзеных).

ПАРАДАК АБСКАРДЖАННЯ ВЫНІКАЎ РАЗГЛЯДУ СКАРГІ

Прынятае па выніках разгляду скаргі ў выглядзе электроннага дакумента рашэнне Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных можа быць абскарджана ў судовым парадку.