1. Главная
  2. Работа са зваротамі

Работа са зваротамі

Звароты грамадзян і юрыдычных асоб

Разгляд зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. №300-З ”Об обращениях граждан и юридических лиц“.

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

Звароты могуць быць пададзены ў пісьмовай, электроннай або вуснай форме.

Важна!
Парадак падачы скаргаў па пытаннях апрацоўкі персанальных даных указаны ў раздзеле ”Падача скаргі“.

1. ПАДАЧА ЗВАРОТАЎ У ПІСЬМОВАЙ І ЭЛЕКТРОННАЙ ФОРМЕ

Звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту.

Пры падачы грамадзянінам звароту ў пісьмовай форме неабходна таксама ўказаць яго асабісты подпіс, а ў электроннай форме таксама ўказаць яго адрас электроннай пошты.

Звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Пры падачы звароту ў пісьмовай форме юрыдычнай асобай неабходна таксама ўказаць асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Пры падачы звароту ў пісьмовай форме індывідуальным прадпрымальнікам неабходна таксама ўказаць асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Пры падачы зваротаў у электроннай форме юрыдычнай асобай або індывідуальным прадпрымальнікам неабходна таксама ўказаць адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы або індывідуальнага прадпрымальніка

Да зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Спосабы падачы зваротаў

Звароты ў пісьмовай форме падаюцца нарачным (кур’ерам) або па пошце.

Пісьмовыя звароты ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных накіроўваюцца на адрас: вул. К. Цэткін, 24-3, 220004, г. Мінск.

Электронныя звароты накіроўваюцца праз рубрыку “Падаць электронны зварот”.

Пры гэтым на паведамленні, накіраваныя на адрас электроннай пошты Цэнтра: info@cpd.by, не распаўсюджваецца дзеянне Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, і адказы на такія паведамленні не накіроўваюцца.

Тэрмін і парадак разгляду зваротаў

Звароты разглядаюцца ў тэрмін не пазней за пятнаццаць дзён з дня наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных.

Калі зварот патрабуе дадатковага вывучэння і праверкі, тэрмін разгляду такога звароту можа быць прадоўжаны да аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Калі для вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходна здзейсніць пэўныя дзеянні (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення такога звароту, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду такіх зваротаў па сутнасці.

Калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць), адказы на іх па рашэнню дырэктара Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Парадак адклікання заяўнікамі зваротаў

Заяўнікі маюць права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных звестак.

Парадак абскарджання адказаў на звароты

Адказы на звароты заяўнікаў або рашэнні Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных аб пакіданні зваротаў заяўнікаў без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

2. АСАБІСТЫ ПРЫЁМ

Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.

Кіраўніцтва Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных вядзе асабісты прыём па папярэднім запісе кожную сераду з 08.00 да 13.00:

  • у першую сераду месяца прыём праводзіць Гаеў Андрэй Анатольевіч, дырэктар;
  • у другую і чацвёртую сераду месяца прыём праводзіць Савановіч Мікалай Анатольевіч, першы намеснік дырэктара;
  • у трэцюю і пятую сераду месяца прыём праводзіць Задзіран Сяргей Уладзіміравіч, намеснік дырэктара.

Папярэдні запіс на прыём ажыццяўляецца па тэл. +375 17 367 07 90 кожны аўторак з 10.00 да 12.00.

Асабісты прыём праводзіцца на адрас: вул. К. Цэткін, 24-3, 220004, г. Мінск.

Асобы, якія звярнуліся на асабісты прыём, абавязаны прад’явіць дакумент, які сведчыць асобу, а ў выпадку звароту ад імя іншых асоб (фізічных або юрыдычных) – дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы выступаць прадстаўнікамі гэтых асоб.

У ходзе асабістага прыёму ёсць магчымасць падаць пісьмовыя звароты ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных, якія падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў.

У асабістым прыёме можа быць адмоўлена ў выпадку:

  • звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных;
  • звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
  • калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо дадзены аргументаваны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
  • калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.